.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



zaterdag, april 26, 2008

Jodi Bieber verlaat Noor Images

De Zuid-Afrikaanse fotojournaliste Jodi Bieber, 8 maal bekroond bij World Press Photo, houdt het reeds voor gezien bij het nog zo jonge fotoagentschap Noor Images. Per 1 mei aanstaande verlaat ze het geesteskind van Stanley Greene en Kadir van Lohuizen. Redenen voor het snelle vertrek van Bieber zijn tot dusver onbekend. Haar plaats wordt ingenomen door Jon Lowenstein.

WTF Iraq - War photographer Ashley Gilbertson


Requiem for Alexandra Boulat


Korting op toegang World Press Photo bij TNT

Laat nu uw foto's afdrukken en thuisbezorgen door TNT Post Fotoservice en ontvang € 2,- korting voor de tentoonstelling van World Press Photo 2008 in de Oude Kerk te Amsterdam.

De voucher ontvangt u samen met uw thuisbezorgde foto's en u betaalt dan slechts € 5,- per persoon voor een toegangskaart. De tentoonstelling vindt plaats van 29 april tot en met 22 juni 2008.

Kadir van Lohuizen in Nijmegen


Akintunde Akinleye


Martin Parr live om 15.00

Voor wie er vanmiddag niet bij kan zijn in Felix Meritis zendt World Press Photo de lezing van Martin Parr live uit via internet vanaf 15.00 via http://worldpressphoto.kanaal11.tv/

Update: door technische problemen kon de live uitzending van de lezing van Martin Parr niet op het geplande tijdstip beginnen. De volledige lezing is van zonbdag 28 april tot en met zondag 4 mei wel te zien op http://www.worldpressphoto.org/.

Documentaire over fotograaf JR bij de NPS

Op 8 mei bij de NPS op Nederland 2:

Face2Face: de grootste illegale fototentoonstelling ter wereld

Documentaire over de Franse fotograaf en straatkunstenaar JR die in maart 2007 de grootste illegale fototentoonstelling ooit ondernam. JR voorzag samen met zijn vriend Marco de omstreden Veiligheidsmuur in Israël van enorm grote portretten van Israëli en Palestijnen met hetzelfde beroep. Van de eerste fotoshoots in Palestina en Israël tot aan de activistische wildplakacties in plaatsen als Bethlehem, Tel Aviv, Hebron en Ramallah: de camera was overal bij aanwezig en volgde de gedreven fotograaf JR op de voet en legde op geestdriftige wijze de verschillende reacties vast.

8 mei, 23.45-1.12, NPS, Nederland 2.

'The genius of Photography' op Canvas

De Vlaamse tv-zender Canvas zendt vanaf 8 mei de zesdelige BBC-serie The Genius of Photography uit.

Dat mag een fotografie-liefhebber niet missen. Vooral erg fijn voor tv-kijkers via Digitenne en schotel, die de BBC-zenders in hun tv-aanbod moeten missen.

De eerste aflevering op donderdag 8 mei van 22.00 tot 23.05 op Canvas.

vrijdag, april 25, 2008

John Moore wint Robert Capa Gold Medal



Getty-fotograaf John Moore heeft gisteravond de Robert Capa Gold Medal in ontvangst mogen nemen tijdens een galadiner van de Overseas Press Club in New York. Moore grossiert de laatste maanden in prijzen met zijn foto's van Benazir Bhutto en van oorlogsnabestaanden op de Amerikaanse nationale begraafplaats Arlington.

De overige prijzen die werden uitgereikt:

-De Olivier Rebbot Award ging naar Cedric Gerbehaye (Agence Vu) voor "Congo in Limbo".
-De John Faber Award werd toegekend aan Paula Bronstein (Getty Images) voor "Death in Karachi".
-De Feature Photography Award was een prooi voor Brent Stirton (Getty Images) voor "Slaughter in the Jungle".

Lees meer over John Moore bij de National Press Photographers Association.

Ophef over foto's van brildragende Máxima

Foto's van prinses Máxima die een bril draagt, mogen niet in Nederland gepubliceerd worden. De Rijksvoorlichtingsdienst geeft geen toestemming voor publicatie van foto's die eerder deze week werden gemaakt in Argentinië, waar de prinses was voor een werkbezoek.

De foto's waarop Máxima een bril draagt zijn echter gemaakt toen ze bij een privéafspraak aankwam. De gewraakte opnamen zijn op straat gemaakt, toen de prinses een gebouw betrad in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Op de foto's lacht Máxima uitbundig.

De RVD wil niet dat foto's van privé-momenten geplaatst worden, zo schrijft De Gelderlander vrijdag. De RVD beroept zich daarbij op de Mediacode. Verschillende GPD-kranten publiceerden de foto wel. Ook zijn de foto's verschenen in Argentijnse media.

De foto werd eerder deze week opgenomen in de beeldbank van het Algemeen Nederlands Persbureau. Op verzoek van de RVD heeft de persdienst de foto verwijderd.

Bron: ANP/Nu.nl

FOAM Magazine zoekt talent!



Get your portfolio published in an international photography magazine!

Foam Magazine is a distinctly and highly regarded international photography magazine. It serves as an exhibition space embracing every aspect of photography. The theme of Foam Magazine #16, due out in September 2008, is 'Talent'. Six young talented photographers will get the chance to have their portfolios published in this issue.

You can be a part of this! All genres of photography will be considered: fine art, documentary, applied, historical and contemporary. For more detailed information please read the submission requirements on http://www.foammagazine.nl/

donderdag, april 24, 2008

National Geographic-beurs van 50.000 dollar voor Jonas Bendiksen

De tweede jaarlijkse fotografiebeurs van National Geographic Magazine is toegekend aan Magnum-fotograaf Jonas Bendiksen. De beurs biedt aan een documentaire fotograaf een bedrag van 50.000 dollar om aan een langetermijnproject te werken. Bendiksen's project richt zich op de groeiende bevolking van de West-Chinese stad Chongqing, de snelst in omvang toenemende metropool op aarde. Bendiksen legde eerst de groei vast van sloppenwijken in steden als Mumbai en Caracas.

Het doel van de prijs is niet in eerste instantie dat het werk in National Geographic Magazine wordt gepubliceerd, maar dat een project het licht ziet dat anders wellicht niet voltooid zou kunnen worden.

Jonas Bendiksen werd eerder al bekroond met een Open Society Institute Distribution Grant, een Alicia Patterson Fellowship, een Ian Parry Scholarship en een ICP Infinity Award. In 2006 verscheen zijn boek Satellites over de voormalige Sovjet-Unie.

Vorig jaar werd de allereerste fotografiebeurs van National Geographic toegekend aan Eugene Richards (ex-Magnum, ex-VII) voor zijn project over Amerikaanse oorlogsveteranen uit de Irak-oorlog.

(Alle in bovenstaande tekst genoemde prijzen zijn door NRC-redacteur Rosan Hollak over het hoofd gezien in haar artikel over fotografieprijzen. Volgende keer maar wat beter research doen?)

Interview met Tim Hetherington


Veel fotografie in Volkskrant

Vandaag in de Kunstbijlage van de Volkskrant een artikel over World Press Photo:
"Drama via een omweg - World Press Photo op zoek naar vernieuwing":

Als de World Press Photo 2008 iets toent, dan is het dat de foto's die het minst 'direct' op het drama gericht zijn, het sterkst aangrijpen. Dat komt goed uit, want de organisatie is hard op zoek naar vernieuwing.

Met een pagina winnende foto's, waarvan de grootste van Getty-fotograaf John Moore is (dus niet John More zoals de Volkskrant abusievelijk schrijft...)

Verder een interview met een gestropdaste manager over de nieuwe Sony World Photography Award, en een artikel over de parijse oorlogsfoto's van André Zucca.

woensdag, april 23, 2008

NRC: Fotoprijs is een hip reclamemiddel voor bedrijven

Morgen reikt Sony een nieuwe fotografieprijs uit. De zoveelste. Waarom nu weer een nieuwe fotoprijs? Bedrijven sponsoren er fotografen mee, én maken handig reclame.

Zo schrijft Rosan Hollak in NRC Handelsblad. Maar wat is er erg aan het instellen van fotografieprijzen, welk punt wil de NRC-redacteur eigenlijk maken? Is er "teveel aandacht voor fotografie"? Of is het dat fotografen "teveel geld binnenslepen" met zulke prijzen? Dat blijft geheel in de lucht hangen. Zijn de druiven zo zuur voor de gearriveerde beeldende kunst-kliek omdat de in hun ogen minderwaardige fotografie er met aandacht en geld vandoor gaat? Schamperen dat fotografie wordt gebruikt door bedrijven voor PR-doeleinden is makkelijk, maar dat deden die bedrijven eerder toch ook met de gevestigde beeldende kunsten?

Het aan het stuk toegevoegde lijstje "grote fotoprijzen" is bovendien van een groteske onvolledigheid.

De PCM-redacties zijn wel de laatsten die een kritische grote mond moeten opzetten over fotografie, want zij sturen zelf steeds vaker schrijvende journalisten met een digitale camera op pad, en plaatsen hun tenhemelschreiend slechte foto's in groot formaat in de krant. Kijk bijvoorbeeld Trouw en NRC van de laatste weken er maar op na.

Volkskrant pakt uit met World Press Photo



De Volkskrant heeft eens echt zijn best gedaan om een gelikte multimedia-presentatie te maken over de World Press Photo winnaars, ter gelegenheid van de tentoonstelling die komend weekend in Amsterdam wordt geopend. Veel aandacht voor de winnaar Tim Hetherington, maar ook voor gelauwerden uit het verleden en het heden als David Turnley, Spencer Platt en Erik Refner, en daarnaast geeft Volkskrant-fotograaf Guus Dubbelman uitgebreid zijn mening over de bekroonde foto's en de richting die de jury dit jaar is ingeslagen.

Bekijk de World Press Photo Webspecial.

Wel flink opzichtig gesponsord overigens, dat is dan weer jammer.

Thema Bouw in Beeld prijs: Mijn ruimte/mijn plek

'Mijn Ruimte/Mijn Plek' is dit jaar het thema voor de Bouw in Beeld prijs 2008, een fotografieprijs van de Edgar Degas Stichting in samenwerking met bouwbedrijf Ballast Nedam. In totaal hebben negentig fotografen werk ingezonden.

"Mijn Ruimte/Mijn Plek is veel meer dan een thema, het is een manier om de wereld middels fotografie te laten zien hoe we onze leefomgeving beïnvloeden en hoe wij door onze leefomgeving worden beïnvloed", aldus de organisatie.

Een jury, bestaande uit beeldend kunstenaar Ine Lamers, fotografen Marcel van der Vlugt en Jan Zwart, curator Kim Bouvy en communicatiedirecteur Ballast Nedam Chris Mos, heeft het werk inmiddels beoordeeld en daaruit tien fotografen geselecteerd. Zij dingen mee naar de prijs waar een bedrag van 10.000 euro aan vastzit. Werk van de fotografen wordt van 18 juni tot 12 juli geëxposeerd in Den Haag. Daarna reist de tentoonstelling langs verscheidene cultuurpodia in Nederland.

Bron: ANP.

Ophef over foto's Parijzenaars tijdens bezetting



Foto's van zorgeloze Parijzenaars die tijdens de Duitse bezetting (1940-1944) in het café zitten of naar de bioscoop gaan hebben voor ophef gezorgd in Frankrijk.

Burgemeester Bertrand Delanoë besloot uiteindelijk dat 'Parijzenaars tijdens de Bezetting' mag blijven, aldus de Franse krant Le Figaro dinsdag.

Het hoofd culturele zaken van het stadsbestuur wilde dat de tentoonstelling in de geschiedkundige stadsbibliotheek van Parijs werd gesloten. Het gaat om 250 kleurenfoto's die fotograaf André Zucca maakte voor het nazipropagandatijdschrift Signal.

Delanoë bepaalde dat bezoekers voortaan een flyer krijgen waarop wordt uitgelegd dat Zucca "de realiteit van de bezetting en zijn tragische aspecten nauwelijks laat zien". De tentoonstelling is tot juli te bezichtigen.

Bron: ANP.

Bibliothèque Historique de la Ville de Paris
Adres: 22, rue Malher (4e)
M° St Paul

dinsdag, april 22, 2008

Prinses Margriet neemt Beeldbank WO2 in gebruik

Donderdag 24 april neemt HKH Prinses Margriet de Beeldbank WO2 officieel in gebruik. De beeldbank bevat meer dan 175.000 afbeeldingen van Nederland en Nederlands-Indië tijdens de Tweede Wereldoorlog. De foto's, tekeningen en affiches in de beeldbank komen van alle Nederlandse oorlogs- en verzetsmusea, herinneringscentra en het Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie (NIOD). Met de komst van de beeldbank blijft het voor toekomstige generaties mogelijk een beeld over de Tweede Wereldoorlog te vormen. Kamp Amersfoort is een van de instellingen die meewerkt aan de Beeldbank.

Alle beelden van de oorlogsjaren zijn voor iedereen online beschikbaar via www.beeldbankwo2.nl. De beeldbank behoedt kwetsbare, originele foto's voor (verder) verval en zorgt ervoor dat de unieke beelden van de Tweede Wereldoorlog voor toekomstige generaties behouden blijven. De beeldbank wordt namens de deelnemende instellingen beheerd door het NIOD en is mede mogelijk gemaakt door het programma Erfgoed van de Oorlog van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Bij de omvangrijke digitaliseringoperatie van de collecties van de deelnemende instellingen zijn veel unieke en nog niet eerder gepubliceerde foto's ontdekt. Zo geven de informele amateurfoto's van burgers en van in Nederland gelegerde Duitse militairen een bijzonder beeld van de oorlogsjaren. In de beeldbank zijn ook 1500 unieke kleurenopnamen opgenomen uit de jaren 1940-1945. Deze collectie van fotograaf Alphons Hustinx is recent verworven door het NIOD.

De beeldbank biedt toepassingen voor onder andere het onderwijs. Zo kunnen scholieren de Beeldbank WO2 gebruiken voor werkstukken of voor presentaties op school. Voor het basis- en voortgezet onderwijs biedt Beeldbank WO2 educatieve programma's en opdrachten. In een onderdeel van de website -Specials- wordt aandacht besteed aan bepaalde (actuele) onderwerpen en gebeurtenissen uit de oorlogsjaren. Deze specials worden voortdurend aangevuld.

Om de beeldbank nog completer te maken, wordt publiek opgeroepen om foto's uit de oorlogsjaren te laten opnemen in de beeldbank. 'Niet weggooien' is het motto. Van veel foto's in de beeldbank ontbreken nog precieze gegevens. Bezoekers van de beeldbank worden via de site uitgenodigd te reageren en aanvullende informatie bij de afbeeldingen te geven.

Ter gelegenheid van de lancering van Beeldbank WO2 is het fotoboek WO2 in Beeld samengesteld. Deze publicatie presenteert een selectie verrassende, aansprekende en veelal onbekende beelden uit de Beeldbank WO2. Naar aanleiding van Beeldbank WO2 is ook een reizende foto tentoonstelling vervaardigd.

maandag, april 21, 2008

Annie Leibovitz: Life Through a Lens



Een intiem portret van de legendarische fotografe Annie Leibovitz, gemaakt door haar zus Barbara. Als één van de meest gevierde portretfotografen van Amerika siert haar werk vaak de cover van bladen als Rolling Stone en Vanity Fair, maar ze heeft ook de gruwel in Rwanda en Sarajevo vastgelegd op de gevoelige plaat. Meerdere foto’s van haar zijn deel geworden van het collectief geheugen: Whoopi Goldberg in een bad vol melk, de naaktfoto van de zwangere Demi Moore, de tourfoto’s van de Rolling Stones... Deze documentaire portretteert de 30-jarige carrière van Annie Leibovitz, vertelt over de invloed van haar relatie met partner Susan Sontag en bevat heel wat archiefbeelden en interviews met bekende bewonderaars en vrienden zoals Mick Jagger, Hillary Clinton en George Clooney.

USA / 2006 / Video
Regie: Barbara Leibovitz
Duur: 1uur 23 minuten
Dialogen: Engels
Ondertiteling: Geen

VERTONING:
Donderdag 15 mei (20.30) in Studio Filmtheaters (voormalige Studio 1) te Leuven, België

Live streaming 2008 Sem Presser Lecture by Martin Parr

Coming Saturday April 26th the Sem Presser Lecture can be followed live on the internet for the first time. The lecture is an initiative of the World Press Photo Foundation and the Sem Presser Archief and is part of the Awards Days for the 6th consecutive year.

This year's lecture will be delivered by Magnum photographer Martin Parr. In his presentation called "Photobiography", Parr will examine his long photographic career, explain his motivation as a photographer and how this has changed over the last 35 years. He will clarify why he feels it is important to document our world in a new and different way.

The live streaming provides an opportunity to follow the lecture from all over the world.

Details:
Date - Saturday 26 April
Time - 15.00 hours (CET)
Website - www.worldpressphoto.org
Duration - 1,5 hours (estimate)

Martin Parr: wereldwijd geliefd, in eigen land veracht

Gisteren verscheen een interessant artikel over fotograaf Martin Parr in de Sunday Times. Parr, die aanstaande zaterdag in Amsterdam de Sem Presser-lezing verzorgt tijdens de WPP Awards Days, vliegt wereldwijd van opdracht naar opdracht en van tentoonstelling naar tentoonstelling, maar zijn werk wordt in eigen land nauwelijks gepruimd. Zo is er in Londen geen galerie te vinden die zijn nieuwe tentoonstelling Parrworld (vanaf mei wel te zien het Haus der Kunst in München) wil huisvesten. Vrienden van de uiterst succesvolle Parr wijten de negatieve reacties op diens fotografie in Groot-Brittannië aan pure jaloezie. Eén van zijn grootste opponenten was Philip Jones Griffiths, die de toetreding van Parr tot het fotografencollectief Magnum Photos jarenlang wist te blokkeren.

Lees Martin Parr polarises the world of photography in The Sunday Times.

Nikon D3 beste digitale SLR ooit volgens DPreview

De gerenommeerde website over digitale camera's DPreview heeft een diepgaande test geplaatst van de Nikon D3. Erg interessant om te lezen, de D3 komt er ook erg goed uit tevoorschijn:

It's therefore no surprise to discover that the D3 has, in the six months or so since it was launched, been embraced by the Nikon pro photography community and has caused many a Canon shooter to do some serious soul-searching and consider the unthinkable; a move (back in many cases) to Nikon.

Image quality (especially at higher ISOs) is stunning, the camera a joy to use and the speed and responsiveness breathtaking. The D3 is possibly the most compelling, capable and well-rounded professional digital SLR ever made.

Rating (out of 10)

Build quality 9.5
Ergonomics & handling 9.5
Features 9.5
Image quality 9.5
Performance (speed) 10

Digital Journalist herdenkt Philip Jones Griffiths

Het online tijdschrift over fotojournalistiek The Digital Journalist besteedt deze maand aandacht aan Magnum-fotograaf Philip Jones Griffiths.

Bekijk een reeks foto's en lees de necrologie van Peter Howe.

For more than 40 years Philip was a member of Magnum, serving five years as its president. It was always a stormy relationship, and he claimed that he had to live in London towards the end of his life because the agency invalidated his health insurance, forcing him to rely on the free medical treatment available in the United Kingdom. Whether or not this was true it was certainly typical of the ambivalent attitude that he had towards the cooperative. His initial expectations of what Magnum could do for him were, however, unreasonably high. "I was 16 when I first read about Magnum. In those days it was a rather more practical problem that I had. My mother had always done my laundry, and what was I going to do when I left home? I read in a magazine that Magnum did Robert Capa's laundry for him. I said, 'That's for me. That's the place I'm going to end up.' Anyway, not only did they not do my laundry, they've done very little else for me over the years, but still it was a great concept, this idea of a band of brothers who would wander around the world righting wrongs, doing humanistic photography, finger on the pulse of humanity, and the very idea that you could just keep traveling – all you needed was a small suitcase and a camera bag. Somehow you need never come home, you could just keep on going from A to B to C to D and you could sort of circumnavigate the world indefinitely; I found all that very exciting. Of course the reality is somewhat different."

zondag, april 20, 2008

Capa, Peress, Mentzel en McCurry op Cultura

Zoals aangekondigd besteedt het themakanaal Cultura aanstaande donderdag 24 april veel aandacht aan fotojournalistiek. Bij deze het volledige programma.

20:30
Cultura Journaal
Hadassah de Boer in gesprek over fotografencollectief Magnum.

20:40
Close-up: Robert Capa, The man Who Believed His Own Legend
Op 8 februari gaat in het Stedelijk Museum een grote tentoonstelling van start over fotopersbureau Magnum. Robert Capa was een van de oprichters van dit inmiddeels 60 jaar bestaand gezelschap fotojournalisten. Deze documentaire portretteert icoon Capa: de romantische held, legendarische fotograaf en zijn tragische einde. Eerder uitgezonden door de AVRO op 8 mei 2005.

21:34
Laat op de avond na een korte wandeling: Een gesprek met fotograaf Gilles Peress
Interview met de Franse fotograaf Gilles Peress. Hij behoort tot het fotopersbureau Magnum en al meer dan 20 jaar doet hij verslag van oorlog o.a. in Rwanda, voormalig Joegoslavië en Noord-Ierland. In dit interview spreekt hij in zijn studio in New York over de wil tot getuigen en de kunst van het waarnemen. Eerder uitgezonden door de VPRO op 23 oktober 1995.
22:00u

22:02
Lopend Vuur: Beeldtaal
Vincent Mentzel, fotograaf voor NRC-Handelsblad, bezoekt een tentoonstelling met foto's van fotopersbureau Magnum in Parijs. Magnum bestond toen 40 jaar. Eerder uitgezonden door de NOS op 23-11-1989.

22:09
NOVA
De Amerikaanse Magnum-fotograaf Steve McCurry was in Nederland ter gelegenheid van de tentoonstelling over 60 jaar Magnumfotografie die nog tot 12 mei in het Stedelijk Museum in Amsterdam te zien is.

Robert Knoth is een watje (not!)

De Nederlandse fotograaf Robert Knoth beschrijft zichzelf, lachend, als een watje. Als Knoth al een watje is, zouden de meesten van ons hem niet daarvoor aanzien. Zijn reizen brachten hem naar de schimmigste een gevaarlijkste landen op aarde: Afghanistan, Angola, Sierra Leone, Somalië, Tadjikistan, om er een paar te noemen. Hij wordt onweerstaanbaar aangetreokken door dergelijke plekken, om daar het lijden van vergeten groepen in beeld te brengen.

Knoth's interesse ligt niet bij rampgebieden. Hij probeert, zo zegt hij, te begrijpen wat mensen ertoe brengt om gruwelijkheden te veroorzaken.

"Op welk moment beginnen mensen elkaar te vermoorden? Op welk moment zeggen een regering en een leger: "Dit is wat we gaan doen, en we weten dat er veel mensen bij zullen omkomen". Hoe gaat dat in zijn werk, hoe reageren mensen daarop?"

Met zijn echtgenote, Antoinette de Jong, bracht Knoth een bezoek aan Australië.

Lees het hele interview in The Australian.

De Standaard zoekt Chef Fotoredactie

Het Vlaamse dagblad De Standaard zoekt een Chef Fotoredactie:

Functie beschrijving
Je bepaalt het fotobeleid op lange en op korte termijn voor de krant en de site:
- op korte termijn door er iedere dag, samen met de redactionele leiding, over te waken dat de krant boeiend geïllustreerd is met kwalitatieve foto's:
- behandelen van de aanvragen voor fotoreportages en selecteren van binnenkomende foto's, rekening houdende met hun nieuwswaarde, fotografische en technische kwaliteit én met de behoeften van de verschillende afdelingen
- organisatie van de werving van het fotomateriaal en het geven van richtlijnen aan de fotografen bij hun opdrachten.
- toewijzen van foto's aan artikels, bepalen van de grootte en voorstellen doen inzake onderschriften
- op lange termijn door een visie te ontwikkelen wat het fotobeleid van onze krant en op onze site moet zijn
Je werkt mee aan de uitbouw van videoreportages voor onze krantensites
Je leidt de fotoredactie:
- aansturing van de fotoredacteurs
- organisatie van de bezetting
- budgetbeheer van de afdeling

Profiel
- je hebt een masterdiploma en sterke affiniteit met fotografie
- je bent iemand met een ruime algemene kennis, die de actualiteit op de voet volgt
- je hebt een creatief oog voor beeld
- je organiseert graag waarbij je getuigt van een vlotte communicatie en assertiviteit
- je hebt een duidelijke visie op wat het foto- en videobeleid voor de krant en de krantensite moet zijn en weet die visie door te drukken op de redactie

Interesse?
Aarzel niet en stuur je kandidatuur met gedetailleerd cv vóór 1 mei naar Corelio personeelsdienst,
t.a.v. Peter Boon, Gossetlaan 30, 1702 Groot-Bijgaarden, of via e-mail naar: jobs.vlaamsekranten@corelio.be

World Press Photo zoekt Office Manager

De Stichting World Press Photo is per direct op zoek naar een Office Manager. Het betreft een dienstverband voor 40 uur per week.

Office Manager is een ondersteunende uitvoerende functie gericht op een efficiënt lopend kantoor, met alle daarbij horende werkzaamheden. De office manager geeft leiding aan de office assistant en facility manager. Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur. Ook participeert de office manager, net als alle overige medewerkers, in de organisatie van de algemene projecten van de stichting zoals de wedstrijd en de Awards Days.

Lees meer over deze vacature op Monsterboard.nl.

World Press Photo zoekt Logistiek medewerker

De Stichting World Press Photo is voor de afdeling Tentoonstellingen per direct op zoek naar een Logistiek medewerker. Het betreft een dienstverband voor 32 - 40 uur per week. Op de tentoonstellingsafdeling zijn zeven mensen werkzaam die verantwoordelijk zijn voor de organisatie van de tentoonstellingen.

De logistiek medewerker is verantwoordelijk voor het begeleiden en plannen van het transport en de handling van +/- 100 tentoonstellingen per jaar, in binnen- en buitenland.

Daarnaast beheert de medewerker het content van de tentoonstellingspagina op de website en ondersteunt hij of zij de projectmanagers bij diverse afdelingsprojecten en communicatieve uitingen. De medewerker coördineert tevens het productieproces van de tentoonstellingsteksten en is verantwoordelijk voor de nabestellingen van het beeldmateriaal gedurende het tentoonstellingsseizoen.

Naast het takenpakket op de tentoonstellingsafdeling speelt de logistiek medewerker een actieve rol bij de organisatie van de algemene projecten van World Press Photo zoals de wedstrijd en de Awards Days.

Lees meer over deze vacature op Monsterboard.nl.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Monitored by BelStat - Your Site Counts
This site tracked by OneStat.com. Get your own free site counter.